úterý 26. června 2012

Seminář s Dailou

Červnový víkend jsem měla naplánovaný ve znamení seminářů - sobota drum solo u Latifah, neděle opět drum solo ale tentokrát s Dailou ve studiu Fatimy v Ostravě. Sobotní seminář proběhl podle očekávání - naučily jsme se krásnou choreografii na drum solo, velmi elegantní, propracovanou, pro mě nutný určitě jistě ještě jeden seminář na dopilování. Latifah je tanečnice, kde jdete na jistotu - je to profesionálka, učí vždy vlastní velmi efektní  choreografie, které jsou opravdu propracované, od nikoho nic nekopíruje  její tanec je ladný, vznešený a velmi moderní.
V neděli jsem dorazila na drum solo s Dailou. Vůbec bych o semináři nevěděla, kdyby mě na něj neupozornila kamarádka Petra, která Dailu zná osobně a absolvovala u ní soukromku a superlativy nešetřila. Já jsem Dailu viděla několikrát na youtube a abych řekla pravdu zaznamenala jsem ji až v souvislosti s tancem zvaným Iraqi, který jsem do té doby nikdy neviděla a který mě mírně šokoval. Je to asi nejsyrovější a nejdrsnější tanec  co se týče kultury Blízkého východu - ovšem jak nám Daila  stačila vysvětlit, protože mi nedalo se jí právě na tento tanec , je již i ten dnes upravován tak aby byl hlavně show pro diváky, každopádně na některých tanečnicích tento tanec už ani nevypadá vábně ale spíše skoro hororově, myslím, že Daila zvolila cestu tak akorád - tanec je již dostatečně šílený pro běžného diváka ale pořád je to ještě hezké. O tom, že to neumí každý a že je to jistě o tvrdém tréningu netřeba polemizovat. Pro ukázku Daila a iraqi.
Nedalo mi abych před seminářem nekoukla i na její další tance jako baladi a drum solo a můžu říct, že její tanec je velmi krásný a  jak dokáže zatančit velmi dynamicky tak rovněž jí věřím romantické baladi.
Drum solo bylo tedy hlavně - jiné. Nevím jak bych to popsala, Daila je prostě svá, u některých tanečnic je cítit to, že mají vzor v některé tanečnici ale bohužel pak tančí trošku jako její kopie, bohužel vždy většinou jako horší kopie. Tohle případ Daily není, její choreografie drum sola  je postavená opravdu krapet jinak než ty co jsem se měla možnost se učit. Vzhledem k její energii a jejímu věku jsem předem tušila, že to nebude zcela to co by mi bez úprav sedlo (to v čem může člověk ve 20 letech vypadat úžasně může na starší tanečnici působit spíše směšně) ale s tím jsem počítala  a na seminář jsem šla právě proto, že jsem tušila, že to bude krapet něco jiného, a bylo... když si asi ve čtvrtině choreografie Daila při shimmy podrazila jednou nohou druhou a dopadla měkce na zem (prostě sebou práskla na zem) tak jsme asi všechny koukaly s otevřenou pusou, když jsme to zkoušely my, tak jsme u toho asi vypadaly krapet jako když skáčeme na utíkající myš.

Navíc bylo fajn, že Daila ochotně odpovídala na naše otázky, na to jak trénuje své záklony,  jak je třeba trénovat krční svaly na to aby mohl vůbec pomýšlet na to se učit točit hlavou tak jak to dělá ona. Dále se nám dostalo i instruktáže jak na tzv. turecký drop, což je prvek, kdy většinou na konci se tanečnice většinou z několika otáček dostane rychlým poklesem se záklonu k zemi s názorným předvedením. Tento prvek je podle toho co jsem se dočetla celkem dost nebezpečný - hrozí jak zranění kolen tak třeba hlavy  a měla by jej tanečnice dělat opravdu když si je 100% jistá, že jej zvládne a že je v kondici. Takhle to nějak vypadá, viděla jsem samozřejmě i jiné varianty.

Tady je vysoupení Daily s drum solem , které jsme se učily, lépe řečeno se o to pokoušely. Jen jsem si říkala, že snad manžel nebude chtít ať mu to tedy předvedu :)
A tady tedy nás pár statečných, v září prý přijede Daila opět a to budeme zřejmě hlavně točit hlavou, tak nevím... každopádně už se těším.


Žádné komentáře:

Okomentovat